Ja! Det er viktig å smile når man snakker i telefonen.
Da snakker jeg ikke om å ta helt av, men bare å se fornøyd ut.
Man hører nemlig det i andre enden av samtalen, hvilket ansiktsuttrykk den første har.
Det er kanskje flere av dere som tenker: "pøh...æ klare å lur kæm som heilst æ ja!", men det viser seg at man må passe på sine grimaser, om man ønsker at dialogpartneren ikke skal legge på.
Tjodalf jobbet som opplyst tidligere i en kundeservicebedrift, og hadde bare trivelige og glade kunder.
Der var han veldig obs på å smile da han snakket med kundene.
Det kundene ikke visste, var at Tjodalf hadde
et lam-smil, som ville resultert i at man sikkert
hadde lagt på røret om man hadde sett det.
Mange som ringer inn til forskjellige "callsenter" formes av den han /hun snakker med etterhvert i samtalen. Man blir ofte i samme "modus" som den kundebehandleren man opplever. Er kundebehandleren blid, blir kundene ofte blidere enn de var da de tok opp telefonen for å ringe, uansett utgangspunkt. Er man derimot gretten og bare sånn passe fornøyd, blir ofte virkningen den motsatte. Er man ikledd et lamglis, er virkningen ikke dokumentert, men la oss håpe at det nå finnes mange rundt om i norges land med et søtt lam-glis fra øreflipp til øreflipp.
Så det..
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Æ syns dæm e litt kul derre "knappan" du har oinner innlæggan din. Dæm der "kuuuult" og "interessant"! Så no ska æ prøv å sjå innpå blåggen min fer å prøv å få t likæns.. Sjøl om æ tvile på at æ skjønne d der. Time will show!
SvarSlettDu har sjønt d sjer æ! ;D men du..copycat..:D du ska leksom hærm ætte du no da? Rætt før æ sjer dæ i en citroen me skakkt panser kanskji? :D hehe, næppe! Så det..men æ ska kopier dæ litt å..fer æ vil ha sånn COUNTER! kvisleis fårn te d tru?
SvarSletthttp://www.pax.com/free-counters.html
SvarSlettDer e dæm sjø! :) Copycat see, copycat do. Hehe.
men æ fainn ein på statcounter.com deinn e så fin å diskre.. :D Hits for Frits! ;)
SvarSlett